Shadi
Administrator
Dołączył: 04 Lis 2006
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Śro 13:27, 08 Lis 2006 Temat postu: Notka z sys |
|
|
Poziomy wykonywania kodu
Poziom 0 kernel – programy chronione sa przez architekture procesora, chroni przed wzajemnym nadpisywaniem się plikow. Skladniki p.0 mogą wykonywac wszystkie uprzywilejowane operacje – bezp. Odwolywanie się do sprzetu. Skladniki p.0 maja dostep do wszystkiego w systemie. Jeżeli program wykonywany na p.0 ulegnie awarii to może uszkodzic caly system.
Poziom 3 – procesor nie chroni kodu programu przed zapisem. Chroni je system operacyjny i menager urzadzen wirtualnych. Proces p.3 nie może bezp. Odwolywac się do sprzetu. Musi w tym celu komunikowac się z poziomem 0
Sprzet -> sterowniki -> funkcje sys. Operacyjnego -> programy
Maszyny wirtualne vm – programy pracuja na maszynach wirtualnych. Jest srodowiskiem utworzonym przez sys. Oper. I procesor . symuluje w pelni zasoby komputera. Vm będzie widziana przez program jako pelny komputer czyli będzie posiadala pelny dostep do urzadzen. System oper. Kontroluje programy oraz sprzet oraz okresla które zasoby ma do dyspozycji każdy program. Vm pracuja na poziomie 3. system window posiada jedna maszyne wirrtualna i zawiera
1) podstawowe komponenty systemowe (kernel, user, gdi)
2) przestrzen adresowa wspoldzielona przez 16bitowe programy windows
3) oddzielna przestrzen adresowwa dla kazdego 32bitowego programu windows
4) poszczegolne funkcje sa zawarte w bibliotekach DLL (kernel32.dll obslugoje glowne funkcje sysy. Oper. (wejscie wyjsice ladowanie plikow wykonywanie itp.), user.dll (in-out, klawiatura mysz ster. Dzwieku timer porty komunikacyjne, interfejs uzytkownika – tworzenie przesuwanie ikon okien itd., gdi32.dll zarzadza grafika i drukowaniem – wyswietlanie i gaszenie punktow , rysowanie lini, figur rysowanie na ekranie i ‘rysowanie na drukarce’, ole32.dll jest sys zarzadzania obiektami: wspoldziel danych, dzielenie dokumentow, manipolacja na obiektach
[wersja do poprawek ]
Post został pochwalony 0 razy
|
|